Radio Free Asia

From ProleWiki, the proletarian encyclopedia
Radio Free Asia
Formation12 March 1996[1] (27 years ago)
Type501(c)(3) organization
Tax ID no.52-1968145
PurposeBroadcast Media
HeadquartersWashington, D.C, United States of America
Official languagesBurmese, Cantonese, English, Khmer, Korean, Lao, Mandarin, Tibetan, Uyghur, and Vietnamese
OwnerU.S. Agency for Global Media
PresidentBay Fang[2]
Executive EditorMin Mitchell[3]
Parent organizationU.S. Agency for Global Media
Budget$39.5 million (2021)[4]

Radio Free Asia (RFA) is a US propaganda outlet. RFA media is available in several Asian languages and mainly spreads imperialist slander about the DPRK and China.

History[edit | edit source]

Radio Free Asia was established in 1994 by the US Congress and is funded by the US government.[5]

Claims[edit | edit source]

China's Genocide of Muslims[edit | edit source]

Radio Free Asia has repeatedly claimed or insinuated that the Chinese government is actively committing a genocide against Uyghur Muslims.

DPRK Fashion Police[edit | edit source]

Radio Free Asia claimed that the DPRK has fashion police that stop people from wearing leather jackets.[6]

References[edit | edit source]

  1. "History". Radio Free Asia.
  2. "Bay Fang Named Radio Free Asia's New President" (20 November 2019). RFA. Archived from the original on December 22, 2019.
  3. "Min Mitchell, Executive Editor".
  4. 4.0 4.1 "RFA – USAGM". Archived from the original on January 4, 2019.
  5. "Radio Free Asia, Taiwan Sales Approved" (1994-05-01). The New York Times. Retrieved 2022-01-01.
  6. Hyemin Son (2021-11-24). "North Korea bans leather coats to stop citizens from copping leader’s iconic look" Radio Free Asia. Retrieved 2022-01-01.