RT (TV network)

From ProleWiki, the proletarian encyclopedia
Revision as of 16:44, 13 March 2024 by ComradeSyntrofos (talk | contribs) (Russia is capitalist so I removed the pro-capitalist as it feels off-place)
(diff) ← Older revision | Latest revision (diff) | Newer revision → (diff)


RT (formerly Russia Today) is a Russian public broadcaster and international television network.

Among the Western media, there is immense level of hysteria against RT because it serves as one column of counter-propaganda efforts against the pro-imperialist Western media.[1]

In 2010, Walter Isaacson, Chairman of the U.S. Government's Broadcasting Board of Governors, which runs Voice of America, Radio Free Europe and Radio Free Asia, called for more money to invest in the programs because "We can't allow ourselves to be out-communicated by our enemies", specifically mentioning Russia Today, Iran's Press TV and China's CGTN in the following sentence. He later explained that he actually was referring to "enemies" in Afghanistan, not the countries he mentioned.[2]

Programs[edit | edit source]

Current[edit | edit source]

Former[edit | edit source]

Censorship[edit | edit source]

In 2022, RT and Sputnik News were censored by the European Union, as well as private firms in the USA.[3][4] Latin American news outlet TeleSur[5] and independent media inside the US have condemned this action.

YouTube, Google, and other search engines and social media outlets have blocked RT.[6]

Canada censored RT from broadcasting by revoking their broadcast licence in March 2022.[7]

References[edit | edit source]